Crystal river

10 april 2017 - Crystal River, Florida, Verenigde Staten

Dag 19 - maandag 10 april
Dag 19 al ... Amai het begint te korten! We merken het zelf ook in onze planning, er zijn nog maar weinig bezienswaardigheden te gaan.
Onze dag begon SUPER! We zijn vandaag opgestaan met het (tot nu toe?) mooiste uitzicht dat we al ooit gehad hebben! Ik denk ook niet dat er hier nog iets aan kan typen... Een mooi meer met een prachtig zonnetje!
We zijn zelfs nog even op de steiger geweest die van ons "huisje" naar het water gaat. We hadden er wel uren kunnen zitten! Zo rustig ...
Toch maar vertrokken voor opnieuw een dag met veel rijden. Erwin heeft in totaal 3,5u gereden, ik ook 2,5u. We hadden het écht wel gehad!
Nochthans was het een hele mooie weg langs de zee op en hebben we kunnen genieten van mooie uitzichten. Maar op de duur wil je de benen ook eens strekken!
We zijn uiteindelijk aangekomen in Crystal River. Hier wilden we graag naar Tree sisters springs gaan om er de Manatees te zien ofwel om er te kayakken.
Aangezien het park al 45 minuten later zou sluiten hebben we dit niet meer gedaan.
We zijn op aanraden van de lieve hostess naar Fort Island Beach gereden. Deze 20 minuutjes kon er nu ook nog wel bij :).
De moed zonk ons een beetje in de schoenen toen we zagen dat er eigenlijk alleen maar meren waren met bruin water ... Dus we hadden geen hoop meer op een mooi strand zoals ons beloofd was ... Totdat we 1km verder reden!
Hopla ... Uit het niets een mooi wit strand, rustig gelegen, beetje koud water. Maar wat afkoeling voor de voeten was wel welkom bij temperatuur van 28 grzden vandaag!
Het windje deed deugd en we waren al snel het rijden vergeten.
Heerlijk stukje fruit gegeten en fijn een paar uur genikst!
Daarna op zoek gegaan naar een restaurant ... Blijkbaar niet zo evident op een maandag :/.
Toch een gezellig tentje gevonden voor steak met puree en salae ... Hele gewone kost!
Daarna doorgereden naar de supermarkt voor nog wat kleine dingetjes en dan nog een halfuurtje tot aan onze slaapplaats van vannacht!
Redelijk groot huis met een gastvrouw die weinig tot geen Engels babbelt :). Komt goed! Alles is proper en netjes dus we zijn zeker tevreden!
Slaapwel!
Tot morgen allemaal!
Xxx

1. Imelda Kathagen:
    11 april 2017
    mooi - mooier - mooist - ????
    Ze zouden nog een overtreffendere trap moeten uitvinden zodat er meer woorden bestaan om uit te drukken hoe mooi iets is...als we die foto's zien, denken we elke keer...nog mooier kan toch niet...en de dag later sturen jullie weer zo'n prachtig zicht door..heerlijk, zo is het voor ons ook een beetje vakantie!!!