Tallahassee

7 april 2017 - Tallahassee, Florida, Verenigde Staten

Dag 16 - vrijdag 7 april
Wakker worden met gesnurk ... Deze keer niet van Erwin. Maar van onze gastheer op de zetel :)! Blijkbaar nogal lang blijven plakken gisteren en dus nog niet in wakkere modus vanmorgen. We hebben hem ook niet wakker gemaakt en lekker laten slapen.
Ochtendritueel en het zonnetje opnieuw van de partij! Ready 4 a new day!
Afscheid genomen van Clint (althans van zijn huis, want hij was nog in dromenland).
Daarna vertrokken naar The Omelette House ... Een aanrader van Rachel. Ze stuurde me vanmorgen vroeg al een berichtje dat we hier zeker moesten langsgaan. Super lief van haar!
We waren al bijna langsgereden want langs buiten ziet dat omelettenhuis er toch niet zo smakelijk uit! Maar het was op aanraden van ... Dus we geven het een kans! Gelukkig maar!
Gezellig tentje dat al bijna vol zat! Heerlijk spek en ei als ontbijt ... We hebben weer wat krachten (en calorieën ppffff) opgedaan!
Daarna vertrokken voor een voorlaatste lange reisweg. Vandaag rijden we 4 uur naar Tallassee. We hebben er voor de verandering eens een Motel gekozen als slaapplaats omdat de AirBnb's er niet zo wauw uitzagen.
Het rijden ging vlot. Weer dikke pluim voor Bol! Onderweg fruitpicknickske gedaan want we zaten nog vol van het ontbijt van vanmorgen!
Om 15.30u kwamen we aan in het motel in Tallahassee. We hebben er eerst onze spullen afgegooid en daarna zijn we naar het stadje 2km verder gereden.
We kregen in het visitorcentrum een uitgebreide uitleg over wat we allemaal konden bezoeken dit weekend en welke leuke festivals er wel niet georganiseerd werden.
Ja, allemaal leuk, maar morgen zijn we weer verder hoor :)! Normaal was het zelfs niet de bedoeling om in Tallahassee een tussenstop te houden maar dan zouden we op 1 dag 7u moeten rijden en dat was echt wel van het goede teveel geweest!
Lekker gezellig wat rondgekuierd in het stadje (nadat we eerst parking hadden gevonden, toch altijd een ramp in die grootsteden). We zijn vandaag ook te weten gekomen dat Tallahassee blijkbaar de hoofdstad is van Florida ... Wisten wij veel .
Maar het grote "stadhuis" legde wel even de nadruk dat zij de grootste waren ... Met een hoogte van 102m stak het er met kop en schouders bovenuit! Wat een imposant gebouw!!
We hebben wat rondgewandeld en zijn nog bij een leuk terrasje terecht gekomen.
We hadden de leuke muziek van de dancing ernaast (het was 19u en iedereen was al in partystemming! Ze beginnen er vroeg aan hier!)
Heerlijke salade gegeten en daarna terug vertrokken.
"Ross" is een goedkopere kledingwinkel waar we vorig jaar wel een aantal leuke spullen gevonden hadden. Dit jaar werd het een dikke opdoffer. Alleen een paar slippers voor mij (zodat we de stranden de komende week gemakkelijker onveilig kunnen maken!)
Om 19u.30 terug naar ons motel gegaan. Eerst ons eventjes apart op de parking gezet om de koffers nog eens uit te mesten want we vonden alles niet meer zo gemakkelijk terug :/!
Vandaag maar eens op tijd het bedje in en morgen hopelijk weer genieten van een leuke dag!
Aja, ... De winnaar van ons quizje ... Proficiat moederke! We hadden op dat ogenblik 1860 miles gereden. Ondertussen zitten we al aan 2300! Morgen nog een 300 erbij denk ik en dan zijn het telkens nog korte stukjes om te rijden en te genieten!
De foto's van gisteren staan er ondertussen ook nog bij op! Filmpjes kan ik helaas niet meer uploaden omdat de limiet van 15 bereikt is, maar die krijgen jullie nog wel te zien achteraf!
Dikke kus