Everglades deel 2

26 maart 2017 - Everglades National Park, Verenigde Staten

Dag 4 - zondag 26 maart
Na een goede nachtrust toch alweer vroeg wakker ... . Gelukkig is de zon ook vandaag mee opgestaan met ons! Ik heb de wedstrijd "muggenbeten" gewonnen met een score van 44 ... Alleen weet ik niet of ik hier blij mee moet zijn of toch alweer jeuk krijg !
In ons appartement zorgde Erwin voor ontbijt (boterham met versgebakken eitjes)' terwijl ik het huishouden deed. Ik had gisteren namelijk in de 2de slaapkamer een strijkijzertje en strijkplankje gevonden ... Ideaal! Ik had deze gisteren al in de keuken gezet. Ik verschrok mij dan ook rot toen ik het vanmorgen terug in de slaapkamer wilde gaan zetten ... En er een vreemde in dat bed lag ! Blijkbaar kwam Turgut ook zelf nog slapen in zijn appartement ! Daar stond ik dus in pyjama (gekukkig) en beslapen kop . Ik heb hem na een "sorry, i didn't know you were here", maar lekker laten slapen :)!
We hebben ons klaargemaakt en een halfuurtje later zaten we in de auto onderweg naar Napels. 20 minuten later, de auto geparkeerd op een boogscheut van de zee.
We hadden "1 van de mooiste stranden van Florida" verwacht ... En inderdaad WAUW!!! Wit strand, blauw water, heerlijk rustige zee ... Zalig!!!
Het was nog lekker kalm dus we zijn de pier opgewandeld. We stonden nog geen 2 seconden vanachter op de pier ... Dolfijnen ! Op nog geen 20 meter voor ons zagen we hem (of haar ) rustig voorbijzwemmen en een aantal keer "goeiedag" zeggen. Dit maakte het plaatje compleet! Nog een heerlijke snack gegeten (bevroren banaan met chocolade en nootjes ) en kop koffie gedronken, kleine 2 uur op het strand gewandeld en toen terug richting auto.
Dit plaatje staat op ons netvlies gebrand! Als de komende stranden nog maar een fractie zijn van dit ... Dan wordt het de moeite!!!
Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan wel terug naar de beachboy's van Miami Beach met hun sixpacks ipv de biertonnetjes op het strand van Naples !
We lieten Napels voor wat het was en reden terug richting Everglades (nu de andere kant van het park). Op 5km voor het park kwamen we langs de weg een plakaat tegen "Airboat tours to see alligators" ... Twijfel ... Zouden we het hier riskeren? Zou het verderop beter zijn? Goedkoper zijn?
Ik vroeg snel aan toeristen die van een boot kwamen of het de moeite was en zij overtuigden ons dat het zeker een aanrader was ... Ok ... Doen dus!
Hopelijk voor deze $40 pp vandaag meer waar voor ons geld dan gisteren!
En ja hoor!!! Wauw! Wat een ervaring hebben we gehad! De boot vaarde niet rustig tussen de mangrove maar scheerde als een gek heen en weer door het water, stopte dan rustig om naar de alligators te kijken, we kregen wat uitleg van onze kapitein Cliff en dan weer net als met een speedboat of een jetski slalommen tussen de wildernis ... Heerlijk kicken vonden we het!!! Jammer van de regen onderweg ... Maar dat kon de pret zeker niet drukken! Met prachtige filmpjes, foto's en adrenaline stapten we van de boot.
We mochten in het winkeltje zelfs nog een alligator van 2 jaar vasthouden ... Vreemd gevoel ... Maar dat hebben we dan ook weer eens gedaan!
We hadden dus de juiste keuze gemaakt om hier te stoppen!!!
Daarna verder de Everglades in ... Nog een paar vistorcentra bezocht ... Nog meeeeer alligators gezien dan we gehoopt hadden. En vooral korterbij gezien dan we gehoopt hadden! Er wordt overal geschreven dat je op minstens 10 meter afstand moet blijven owv de veiligheid. Dat was hier wel een probleem als ze langs je wandelpad liggen ... Dat maar 3 meter breed is ... Toch een tree sneller dan ! You never know ... Als de muggen ons al lekker vonden ... De alligators hebben misschien dezelfde GOEDE smaak ?!
Daarna terug richting ons "usa-moederke"! (= dezelfde tentslaapplaats als gisteren).
Ik kreeg al onmiddellijk naar mijn voeten van Dylan waarom dat we nog aanbelden aan de poort om ons aan te melden ... "It's your home, you know what to do, feel free, just park and come in. You dont need to wait here"!
Heerlijk "thuiskomen"!
Ook de rest vd familie was weer even vriendelijk als anders! Alsof we hier al jaren komen ... .
Vanavond eten we niet thuis maar rijden we naar "Denny's", een fastfoodketen die (gelukkig voor ons dieet) alleen maar in usa bestaat. De heerlijke nacho's waar ik al 2 jaar naar uitkeek waren nog steeds even heeerlijk!!!
Daarna nog bij de Wallmart binnengesprongen (een soort v Makro). Paar etensdingetjes gekocht.
De dag hebben we afgesloten met een glaasje wijn in de veranda bij mama usa ... .
Veel volk hier vandaag dus hopelijk houden ze het wat rustig zodat we een goede nachtrust hebben in ons blauwe tentje .
Morgen staan the Key's op het programma ... Wie nu al wil watertanden: Google maar eens even "Key West".
Drukke dag morgen ... Nu bedje in (21u).
Dada xxx