Sarasota

11 april 2017 - Sarasota, Florida, Verenigde Staten

Dag 20 - dinsdag 11 april
We waren er helemaal klaar voor ... De hele dag stranden afschuimen!
Om 9.15u zaten we al in de auto! Op naar onze eerste stop ... Tarpon Springs.
Dit stadje staat bekend om zijn "spons" ... Raar maar waar ... Ze gaan met boten de zee in om er van daaruit te duiken naar spons die tegen de rotsen groeit, deze snijden ze met een mes af en worden dan in netten naar boven genomen.
Op het dek worden ze dan nog eens verschillende keren gespoeld zodat ze gebruiksklaar zijn.
Het was wel interessant om dat allemaal te weten en te zien. Er bestaan gewoon 100-en verschillende soorten spons!
De natuurlijke sponsen nemen tot 80% meer water op dan de gefabriceerde.
Het lijkt misschien stom, maar het was echt wel boeiend! Heb er een paar leuke foto's van. De spons waar we ons dus mee wassen is dus eigenlijk een soort bacterie van op een rots :)!
In dat leuke stadje nog even in de zaaaaalige zon rondgelopen en nog maar eens gezondigd met eclair en cheesecake. Achja, het is bijna voorbij :)! (Gelukkig voor de kilo's!)
Daarna eindelijk naar het strand! Eerste strand dat aan de beurt was ... Clearwater Beach ... We hadeen van in de boekjes al gelezen dat dit een heel druk strand zou zijn dus dit hebben we enkel van op afstand bekeken. Het was er inderdaad enorm druk (voor een dinsdagmiddag?! Wordt hier niet gewerkt?!)
Daarna naar Sand Key gereden ... Hier hebben we ons wel neergeploft! We waren eerst nog soep gaan halen in de supermarkt zodat we in ene weg ook een warm middagmaal hadden.
Met de blauwe zee (al was deze niet zo wauw) en het strand, hebben we toch 2 uurtjes genoten!
Wij vinden het soms al een gesleur met onze minirugzak, minikoelbox en 2 opblaasmatrasjes.
Als je dan andere ziet: 10 stoelen, 2 tafels, bbq-toestel, 2 tenten, jetski, 2 opblaasbare luchtmatrassen, ballen, palletjes, ... Die familie had gewoon heel hun hebben en houden bij!!!
Volgende statie ... De jetski had ons wel zin doen krijgen om dit ook eens te proberen. Maar $75-100 voor een uurke? We vonden het er wat over... Dus een biertje en een wijntje in de plaats !
Ook het paraseilen was te duur voor hetgeen we wilden doen dus we bleven met de voetjes op de vloer en reden door naar Treassure Island.
Helemaal geïnstalleerd .... Prachtig strand! Tot plots ... De wind op kwam steken! Daar ging de matras! De wind gooide continu het zand in ons gezicht, ... Dit was niet aangenaam! Zo snel als we uitgepakt hadden, ook weer alles ingepakt.
Jammer want dit water voelde wel lekker aan!
3de halte werd Anna Maria Island. Ook hier weer een prachtig strand (het wordt saai :p), maar niet om naar te kijken hoor!
Er had iemand een mooie alligator in het zand gemaakt.,de complimentjes daarover namen wij dan maar in ontvangst, ook al hadde we er niks mee te maken .
Het zonnetje werd gestoord door de wolken en de wind maar wist toch met 30 graden wel stand te houden.
Om 17.30u zijn we naar onze slaapplaats in Sarasota gereden.
Onze voorlaatste slaapplaats :(!
Nog even gaan uiteten, niet lekker en onvriendelijk dus geen fooi .
Terug in ons huisje (gewone kamer, niks bijzonders) een heeeeeeerlijke douche genomen! Man wat kan dat deugd doen als je het zand OVERAL hoort schuren en kraken.
Nu beddeke in want morgen staat er toepasselijk op het programma: Siesta Key!!!
Normaal maar zonneke tot de middag ... Dus we gaan er als de kippen bij zijn om ze met open armen te ontvangen!
Slaapwel xxx

1. Imelda Kathagen:
    12 april 2017
    Dus geen excuus meer om vensters te wassen...sponsen opduiken en meebrengen!
    Zo saai klinken die strandverhalen niet hoor...ik zou me wel vervelen als ik in de zon zou moeten liggen...hopelijk kunnen jullie er nog heel wat uurtjes van genieten... Lieve groetjes...we tellen af!!!