Siesta Key Beach

12 april 2017 - Siesta Key, Florida, Verenigde Staten

Dag 21 - woensdag 12 april
Opgestaan met een beetje een dubbel gevoel ... Laatste dag vandaag om te genieten ... Maar dat gaan we dan ook ten volle doen!!!
Normaal gezien staat er nog een natuurpark, strand van Venice en de eilanden Sanibel en Captiva op het programma ... Dit hebben we allemaal geschrapt en vervangen door: Siesta Key Beach.
Het gaat vandaag vanaf de middag bewolkt worden dus vandaar deze aanpassing. Ofwel gingen we eerst naar deze bestemmingen rijden met de kans op bewolkt/regen weer. Ofwel gaan we voor zekerheid en gaan we voor het strand.
Dit strand stond niet bij onze favorieten maar werd ons aangeraden door de gastheer van gisteren!
En ja hoor ... Hier gaan we weer ... Opnieuw een parelwit strand met heerlijke zachte zand, een zeer heldere en kleurrijke zee ... En lekker rustig! Of was het omdat het nog maar 9u was :)?!
We wilden er op tijd bijzijn en van genieten! Want zls de kans bestond dat het om 12u bewolkt ging zijn, dan wilden we die 3u zon niet missen!
We installeerden ons op het ruuuuuiiiime strand, langs een reddershuisje.
Lekker rustig, beetje drukker, nog wat drukker, .... How menneke! Niet te doen! Na een paar uur lag het volledige strand knoetvol!
Het was wel een gezellige drukte met genoeg ruimte voor iedereen.
Het zonnetje brandde lekker zodat we toch wel een aantal keer de zee in moesten om af te koelen.
Daar rustig aant zwemmen tot plots ... "Manatee"!!!
Ik verschrok me rot toen er op nog geen meter voor me een enorme zeekoe voorbij zwom :)! Ze doen normaal wel niets naar mensen toe, maar er staat toch overal dat je best uit de buurt gaat als ze er zijn... Gewoon uit veiligheid.
Waar we dus eergisteren normaal $80 voor moesten betalen om EVENTUEEL edn manatee te kunnen zien zwemmen ... Zwommen we nu zélf er tussenin ... Gratis !
Na 5 uurtjes zonnebaden, insmeren, afkoelen, ... Hielden we het voor bekeken. Het was een super middag geweest! De bewolking begon nu (14u) pas een beetje te komen!
Daarna tijd voor een middag (4-uurtje)maal! Verse soep van bij Publix werd het! Voor Erwin overheerlijke bruine bonensoep (bekkes).
Daarna 1,5u gereden naar onze slaapplaats. Auto eens volledig leeggemaakt zodat we alles kunnen ordenen in 2 koffers en handbagages. Amai wat maak je een rommel op 3 weken. En wat hebben we weer een hoop kleren en schoenen gekocht !
Dit jaar geen souveniertjes, sorry ... .
Tijd nog voor een douchke en daarna ... Toch nog even naar de outlet . Daarna was het tijd voor ons laatste avondmaal! We trakteerden onszelf bij Longhorn. Hier waren we met Clint al eens gaan eten. Dit steakhouse was ons goed bevallen dus gelukkig was er hier op een kwartiertje rijden ook een in de buurt!
Heerlijk gegeten opnieuw!
Daarna "thuis" nog wel even bezig geweest met het sorteren en organiseren van het gewicht en de baggage. Maar enfin ... Alles zit erin, het staat gepakt en gezakt... We zijn klaar om terug te vertrekken :(.
Morgen nog eerst 2,5u rijden tot in Miami. Daar om 17u de auto terugbrengen en dan hebben we om 20.20u onze vlucht (van 9u) naar Keulen. Normaal zijn we om 11.25u in Keulen (maar je weet nooit ... Dus reken er maar niet op!).
We kunnen waarschijnlijk ook niks laten weten in Keulen omdat onze gsmkaarten geblokkeerd zijn voor deze maand omdat we over onze limiet zitten.
Misschien als er Wifi is dat we iets kunnen laten horen ... En anders als we thuis zijn!