Fort Walton Beach

9 april 2017 - Fort Walton Beach, Florida, Verenigde Staten

Dag 18 - zondag 9 april
We zijn nog steeds in het zeer noordwestelijke puntje van Florida, dus hier is het zelfs 7 uur tijdsverschil met thuis!
Daar hebben we vannacht niks van gemerkt, allebei goed geslapen, extra uurtje of niet :). Morgen verandert het toch weer naar 6 uur dus we hechten er niet veel belang aan.
We proberen sowieso hier niet te veel op tijd te leven.
Vanmorgen gedaan gelijk anders ... Heerlijk weertje al buiten met het zonnetje (maar blijkbaar moeten jullie niet onderdoen vandaag!).
We vertrekken naar het National Naval Aviation Museum. Het lag slechts op een kwartiertje rijden van onze slaapplaats!
We dachten dat dit misschien wel iets leuk was voor ons aangezien het over vliegtuigen gaat (mijne coté) en over de luchtmacht en oorlog (Erwin zijne coté).
We werden heel hartelijk onthaald door de hostesse die ons de nodige uitleg gaf over hetgeen we allemaal konden zien. Ingang was gratis ... Goed begin :)!
We waren overdonderd door hetgeen we zagen! Zoveel vliegtuigen, zo een grote hangar, veel extra informatie,  flightsimulators, vluchten in 4G, ... . Sjiek!!!
We hebben er 3 uur rondgewandeld, dat hadden we nooit gedacht! Leuke 4G-annimatie gedaan. Toch maar niet in de flightsimulator gekropen, al heb ik daar nu ENORM spijt van, maarja.
Als laatste naar de bar geweest waar er ook veel mensen van de zeemacht zaten te eten. Voordeel van een eetgelegenheid van het leger: goedkoop! En ook zeeeer lekker! Mijn salade en Erwin zijn broodje waren top!
Daarna doorgereden naar Black River State Park. Het was een uurtje omrijden, maar het leek ons wel leuk om hier op de rivier opnieuw te kajakken of te canoën.
Uiteindelijk aangekomen bleek dat we enkel nog de korte tour konden doen. Deze zou ongeveer 3 uur duren (en dat was de korte??!!) en zou ons ook nog eens $50 kosten.
Toch maar niet gedaan.
We reden door naar Fort Walton Beach ... Je raadt het nooit: volgens de brochures zijn DIT de mooiste stranden ... En opnieuw moeten we toegeven ... Wauw! Echt WIT wit wit zand, met een zee in mooie kleuren ... We konden het erger treffen!
Zoals bijvoorbeeld dat we niet tot aan het strand geraakte ... .
We zagen het overal van veraf maar konden niet dichterbij geraken (of er was onmiddellijk water en geen strand, of het strand was verbonden aan een hotel en dus privé, ...).
Coenen begon het al serieus op haar heupen te krijgen ... Nu waren we hier en nu zouden we er niet geraken?
Plots zagen we een man naar een afgesloten zwembad lopen (eigendom van een hotel), we zagen dat we via het achterpoortje van het zwembad naar het strand zouden geraken.
Dus we vroegen vriendelijk of hij wist waar we ergens via een publieke plaats naar de zee konden. En hij antwoordde zoals we gehoopt hadden: Kom maar hier door naar het zwembad, dan door het poortje en zo naar het strand. Daar zal wel niemand iets van zeggen !
Mooi! Zo gezegd zo gedaan, luchtmatrasjes bijgeblazen, spullen uit de auto, en hopla! Langs het zwembad, het padje op en teduuuhhh ... Prachtig!!!
2 minuten later zaten we in het koude water! Daarna ook maar gebruik gemaakt van de strandstoelen van het hotel (nu we toch bijna hotelgasten waren ).
Na een uur bleek toch dat deze niet volledig bij het hotel hoorden en dat we er voor moesten betalen ... Ok ... Wij eruit en op onze matrasjes :)!
Nog beetje frisse wind maar het zonnetje deed opnieuw deugd! Volgens mij kan je hier nooit een overdosis van krijgen! Zalig genieten op het rustige, witte strand! Top!
Daarna doorgereden naar onze slaapplaats. We hebben de volledige weg lanfs de kust gedaan. Deze weg ging trager maar was wel zoooooveeeeeel mooier dan langs de autostrade!
We hebben prachtige huizen gezien, de zee die er telkens weer mooi tussenuit kwam, sjieke meren, vele plekjes waar we wel zouden willen wakker worden, ... .
We vonden het wat zonde om te moeten rijden terwijl het zonnetje nog scheen dus we besloten nog een terrasje te gaan doen aan een pier. Hier hebben we nog een prachtige zonsondergang kunnen meepikken!
Weer een prachtig uitzicht.
Het moet voor jullie saai zijn om te lezen maar ik kan het niet slannender vertellen dan het is en ik kan het ook niet meer omschrijven. Maar je moet dit gewoon allemaal zelf gezien hebben om te weten hoe mooi het is en om er voor 100% van te genieten en er het maximale uit te halen! Elke dag opnieuw!
Bij onze zonsondergang ook nog lekker gegeten én goedkoop. Als we de rekening vragen en er na een kwartier nog altijd niet zijn ... Dan hebben ze pech! Ik heb alleen spijt dat ik gratis water heb genomen ipv een cocktail, maarja :).
Nog een halfuurtje gereden en toen aangekomen in onze villa.
Een 50-er koppel heeft een groot huis in Panama City.
Zij wonen op de onderste verdieping. Op de eerste verdieping eijn er 4 kamers om te verhuren met 2 badkamers.
We zijn de enige hier vannacht dus we hebben de grootste kamer gekregen!
De badkamer werd al uitgetest én goedgekeurd ... Zalige douche! Eindelijk eens eentje met wat druk op de ketel, met een afneembare sproeier (lijkt wel een luxe hier!) én met eenvoudige bediening zodat ik ook wist hoe alles werkte :)!
Nu tijd voor een nieuwe reisplanning voor morgen, een slaapplaats zoeken en dan slaaptijd!
Tot morgen sjoekes!
Xxx