Pensacola

8 april 2017 - Pensacola, Florida, Verenigde Staten

Dag 17 - zaterdag 8 april
We weten niet goed of we op het linker of op het rechter rijvak van de autostrade wakker werden. Maar het leek allicht alsof we OP straat geslapen hadden, als we op het geluid moesten afgaan :). Niet zo best geslapen dus ... Alhoewel Erwin er weinig last van had.
De ochtend werd op het gemakske ingezet vandaag. Beetje tv gekeken via de app op gsm en ons dan klaar gemaakt.
Opnieuw 3 uurtjes gereden, geen file gehad! Alleen "enkele" aangereden dieren langs de weg ... 31 op 300km!

We zijn aangekomen in Pensacola. Bij een plaatselijke Italiaan lekkere salade en pizza gegeten.
Daarna ging onze tocht verder langs de kust tot Perdido Key, dit is bijna het uiterste puntje van de Panhandle (zo wordt het meest noord(westelijke) deel van Florida genoemd.
We wisten dat we de laatste week vooral stranden gingen zien dus we zijn nog even naar de winkel geweest om ons beachproof te maken ... Parasolletje, 2 opblaasbare matrasjes, luchtpomp, teenslippers, ... Ready!
Perdido Beach hoort bij de TOPstranden ... En daar zijn we het absoluut mee eens! Vero-beach heeft concurrentie gekregen! Dit witte strand met een zee in verschillende kleuren is niet alles ... De ligging in een mooie baai maakt het helemaal een plaatje!!!
We waren zeker niet de enige die er de nodige foto's maakten!
Matrasjes opgepompt, bikini aan, bier gekoeld, ingesmeerd, ... Go! Klaar voor een paar uurtjes bakken.
Alhoewel het niet echt "bakken" was. Het is hier 24 graden en het briesje zorgt voor een verfrissing. Het was nog een stuk wandelen via een houten wandelpad tot de zee (we wilden dan ook persé in een mooi afglegen strand liggen).
Het bier moesten we wel wat verstoppen, want dat is allemaal niet toegelaten op de stranden ... . Een boete konden we wel missen . Een kater ook ... Amai ... In mijn Budweiser zat er ook Martini blijkbaar. Dit was een 8% biertje. Niks meer gewoon, niet veel gegeten en volle zon ... Topper .
Nadat enkele uren later de toeristen begonnen te vertrekken zijn we ook vertrokken.
Richting de Walmart en daarna richting onze nieuwe slaapplaats. Jamie woont met zijn hond in een gewoon huis in Pensacola. Er verblijft nog een airbnb-gast. Niet veel bijzonders te vertellen eigenlijk over dit huis. Gewoon alles netjes.
S avonds nog een Domino's pizza gaan uithalen, doucheke, slaapplaats voor morgen zoeken en dan beddebak in!
Slaapwel schaapjes!

1. Imelda Kathagen:
    9 april 2017
    Schatjes...wat een zaaaalige foto's....jullie zitten toch echt wel in het paradijs...!!!