Orlando

1 april 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Dag 10 - zaterdag 1 april
Opstaan met het zonnetje wordt stilaan een gewoonte en we kunnen er zeer goed mee overweg! Om 9u was het al 21 graden en het worden er 32 vandaag dus het wordt puffen! Vanmorgen eerst een beetje chitchat met het thuisfront. Altijd leuk om te horen hoe het daar gaat. En zeker nu ik hoor dat het bij jullie weer een beetje regent . Wij hebben potverdikke moeten betalen voor die zon he!
Ochtendritueel zoals elke dag: koffie en sigaret,,douchen, ontbijten, inladen en vertrekken.
Het begint bijna een geoliede machine te worden in het zoeken naar wat we elke avond mee naar binnen moeten nemen vanuit onze koffers voor de nacht en ochtend. Tegen 13 april zullen we ht wel onder de knie hebben :)!
Nog goeiedag gezegd tegen onze gastvrouw die vanmorgen nog even alles kwam controleren en tegen onze ledebewoners.
Bij zo een airbnb kom je wel heel wat nationaliteiten tegen. Zo hebben we vannacht 2 meisjes uit Brazilië ontmoet. Ze hadde precies nog nooit van België gehoord aan hun blikken te zien :). Europa zei hun precies in de verte toch al wel iets .
De andere bewoners woonden in usa maar waren nu hier om,te werken op een evenement.
Tijdens onze trip van 10 dagen zijn we nog Duitsers tegengekomen, Zweden, Vietnamezen,

We besloten vanmorgen eerst naar een outlet van 180 winkels te gaan. Dat betekent voor ons dus nog steeds maar 4 winkels: Nike store, Convers, en een paar kleine toffe shops.
Het was 9.45u toen we eraan kwamen dus lekker rustig om even rond te kuieren.
Goede vangst vandaag én eindelijk eens wat kunnen profiteren met Erwin zijn militairenkaart waar we korting mee kunnen krijgen.
Enkele shorts, t-shirts en schoenen later zitten we terug in de auto op zoek naar Lake Eola.
Nét voor de file afslaan op een autostrade geeft toch altijd weer een "lucky feeling"! Het is thans druk genoeg in Orlando, maar we hadden het erger verwacht (ik heb natuurlijk makkelijk spreken vanuit mijn co-pilootpositie ).
Na een 20 minuten aangekomen aan het water, daar nog 10 minuten naar parkeerplaats gezocht én gevonden!
Het was er erg druk want er was een soort van happening blijkbaar. "Spring in the park" ... Er stonden overal standjes waar ze plaatselijke producten enzo verkochten. Niet zo veel bijzonders maar het was een zeer mooi "lake"!
Er een uurtje rondgewandeld en mensjes gekeken !
Daarna vertrokken we naar het volgende lake van de dag: Lake Tohopekaliga in Kissimmee.
Het was een enorm meer met verschillende pavilioenen die je kon afhuren.
Sommige hielden er hun bruiloft, andere waren er voor een babyshower, sommige waren er met het rugbyteam, ... Best wel leuk om te zien!
Ondertussen werd het toch wel warm om in de zon te blijven lopen. Dus na een verfrissend ijsje in de schaduw terug tijd om al eens te gaan kijken naar onze slaapplaats voor vannacht.
Het leek een simpel huisje maar toen we binnenkwamen was het al snel duidelijk dat dit een spirituele achtegrond had. Er stond een "zen-muziekje" op. Het rook er naar alle wierrookstokjes door elkaar en de boedabeelden en jezustoestanden waren er hier meeeeer dan voldoende. De 2 kleine watervalletjes maakte dat je continu het gevoel kreeg naar het toilet te moeten. Maar voor de rest ... Hele vriendelijke mensen :)!
Mama woont hier samen met haar zoon van 11 jaar en hun (te aanhankelijke) hond.
Badkamer check, slaapkamer check, keuken check, uitzicht naar buiten ... What the f..ck?! Dit zagen we even niet aankomen ... Achter dit inimini-huisje ligt gewoon een wereld van een prachtig meer!! Wauw! Opstaan met dit beeld als "tuin" moet geweldig zijn! Jammer dat ze hun eigen zwembadje niet onderhield want we wilden anders wel een plonsje wagen!
Even nagevraagd wat we nog konden doen vanavond want we hadden nog een hele avond de tijd en hebben alleen nog maar Old Town in Kissimee gepland. We kregen de tip om naar Disney Springs te gaan vanavond. Okido ... ! Eerst al onze spullen al geïnstalleerd en dan op weg naar Old Town Kissimee.
Na een halfuur kwamen we aan in een heel leuk "oud stadje". Echt op zijn Amerikaans en dan wat gecommercionaliseerd. Het waren vooral veel restaurantjes en café's.
Daarnaast lag er nog een mooie kermis met wel leuke attracties en als attractie voor de volwassene was er nog een "tentoonstelling" van oldtimers.
Erwin vond de auto's geweldig en uniek. Ik vond ze: een gele auto, een groene, een bruine, ... Buhh. Als het maar rijdt !
Hier hebben we toch wel 1,5u rondgelopen met ons bier in de hand en genoten van het hele amerikaanse spectakel.
Daarna op weg naar Disney Springs.
We gaan niet naar Disneyworld omdat we dit te duur vonden (alsof Universal Studio's nu niet duur bleek te zijn ??!! Maar soit ...). Disney Springs zou een leuk apart gedeelte van Disneyworld zijn met leuke winkels, acts, restaurants, attracties, ... .
15 minuten later stonden we al op de gratis (we konden het zelf ook niet geloven!) parking voor het gratis (opnieuw verrast!) park!
Het was veel groter dan we gedacht hadden! Vele leuke winkels en bars, gezellig sfeertje, speciale live acts die kwamen zingen op verschillende plaatsen, (te) dure en sjieke winkels, een mooie LEGO-winkel, ... .
Voor deze laatste winkel stonden beelden gemaakt in LEGO ...knap om te zien! Ik ben al blij als ik zo een klein doosje in mekaar steek, maar als je dan ziet wat een kanjers ze hier maken ... Amai!!! Er lag zelfs een LEGO-draak in de vijver!
We hebben genoten van dit knap gemaakte stadje, met de nodige spectaculaire gebouwen, decors en beelden. Het was weer op z'n Amerikaans ... Groots en speciaal!
Bij een mooie zonsondergang nog genoten van een aantal live-acts en dan terug richting huis. Erwin heeft wel nog even wat gestunt in het verkeer om toch maar heelhuids thuis te geraken ... Maarja, als het verkeerslicht op rood blijft staan ... Dan moet je ooit het risico nemen om het kruispunt toch op te gaan.
Overtredingen van de dag: Erwin door het rood gereden en ik bij Disney Springs snoepjes niet betaald ... Voorlopig nog geen arrestaties dus we kunnen doorgaan !
Morgen ... Orka's op het programma!
Slaapwel allemaal!
Mmmwaahhh
Nog even gestopt bij de Walmart voor onze picknick voor morgen! En nu ... (22.00u) toch al uitgeteld op onze slaapkamer terug.