Jacksonville

4 april 2017 - Jacksonville, Florida, Verenigde Staten

Dag 13 - dinsdag 4 april
Regen, regen, regen, ... Alsof het zich al die dagen had opgespaard en het er ineens allemaal tegelijk met bakken uitviel!
Gelukkig zaten we nog lekker warm binnen!
Op ons gemakje ons ochtendritueel gedaan en toen vertrokken ... Wetende dat het een dagje regen zou zijn ... .
Daytona beach was onze eerste bestemming. We stopen bij de Daytona International Speedway. Het is een zeer bekend racecircuit waar we toch wel eens even wilden passeren.
De tour die we konden volgen kostte  $35 per persoon ... Bwa ... Zo graag wilden we het nu ook weer niet zien :)!
Leuke gadgetwinkel en wat foto's gekeken en toen hielden we het al voor bekeken.
Als grote fan zal het zeker de moeite zijn. Maar als leek ... .
Onderweg naar het strand van Daytona werd het weer toch iets beter ... .
Normaal gezien wilden we met de auto op het strand rijden (daar staat het immers om bekend), maar door de hevige regen die er de voorbije uren gevallen was (en viel) mocht dit niet op dit ogenblik.
Op onze planning was voorzien dat we hier ook op het strand zouden liggen ... Maar dat was toch geen optie vandaag!
We reden dan maar verder naar St-Augustine ... Onderweg stopte het met regenen en kwam de zon er door!
We stopten aan een soort van museum "Ripley's believe it or not" ... Het is een combinatie van een museum en van (ongeloof)waardige weetjes/uitvindingen/raadsels/museumstukken/... . Het was toch wel eens leuk om gezien te hebben!
20 minuutjes later kwamen we aan bij de outletwinkels. Omwille van nog wat pijn aan Erwin zijn voet en omdat we er ook gewoon geen zin in hadden alleen onze winkels gedaan: Convers en Nike! 2 paar schoenen en 4 t-shirten was een mooie én goedkope vangst!!!
Nadien wilden we doorrijden naar onze slaapplaats in Jacksonville. Op een halfuurtje er vandaan stuurde ik een berichtje dat we er zo gingen zijn. We kregen een bericht terug dat de mensen op de spoedgevallendienst zaten en ze pas een uur later thuis zouden zijn.
Dan maar ons plan B ingezet: aelf eerst doorrijden naar het centrum van Jacksonville om daar iets te eten en een avondwandeling te maken.
En zo ging het ook! Erwin was blij dat hij eindelijk nog eens uit de auto kon, want vandaag zijn er toch wel heel wat km's gereden.
Lekker gegeten in een restaurantje en daarna in het donker een avondwandeling gemaakt langs John's river. Wel mooi om de skyline van Jacksonville te zien!
Om 20.30u vertrokken we dan naar onze slaapplaats.
Een mooi huis ... Niks bijzonders ... We krijgen een kamer met een bed en een tv. En een badkamer met een toilet en een douche. We mogen onze spullen in hun koelkast plaatsen en gebruik maken van de keuken.
In verhouding tot gisteren is het weer wat minder. Maar we krijgen hier waar we voor betaald hebben ... Dus klagen doen we zeker niet!
Om onze trouwe lezers te bedanken willen Erwin en ik een wedstrijdje doen.
Wie er het beste kan raden hoeveel miles we tot nu toe al gereden hebben, krijgt een souvenirtje van ons!
Iedere persoon mag 1x gokken en mij via whatsapp zijn/haar antwoord laten weten VOOR morgenavond (5 april, 23.59u jullie tijd)! In miles!
Goood luck!!!
Zorg aub voor een beetje zonneke want onze planning voor morgen lijkt precies opnieuw in het "water" te vallen :/.
Slaap lekker!
Mmmmwaaahhhh