Williston

3 april 2017 - Ocala, Florida, Verenigde Staten

Dag 12 - maandag 3 april
Daar stonden we weer ... Als een koe naar een trein te kijken ... Niet wetende hoe die douchekraan nu weer werkte... . Je hebt geen idee hoeveel systemen we dit jaar alweer gezien hebben... Gewoon "opendraaien" en rood/blauw-aanduiding is precies te simpel voor Amerika :)!
We hebben allebei goed geslapen dus klaar voor een nieuwe dag ... Maar we verwachten onweer dus het is met een iets mindere smile als anders ... Maar toch. We gaan het weer onze dag niet (volledig) laten bepalen.
We hebben afscheid genomen van onze bezorgde gastvrouw en bedankte haar voor alles! De boys lagen nog steeds te gamen, (ik denk niet dat ik ze iets anders heb zien doen van gisterenavond tot nu).
We vertrokken met een bewolkte lucht naar Blue Springs State Park. Hier zou het niet gaan onweren voor 12u dus we waren om 9.45u al ter plaatse!
De wolken maakten stilletjes plaats voor de zon, die er tegen de middag zelfs heel goed doorkwam! De weergoden zijn ons (voorlopig) goed gezind (ofwel hebben jullie goed geduimd voor goed weer, thanks ).
"Blue Springs State Park" is een park (duhhh) met een natuurlijke warmwaterbron. Zomer of winter ... Het water is hier altijd 20 graden! We hebben er eventjes rondgewandeld (Erwin is opgestaan met ongelooflijk veel pijn aan zijn teen, dus van wandelen is er niet veel sprake vandaag. Maar er staan wel 2 parken op het programma :/).
Op de korte wandeling langs het water, was het een prachtig om door het groen te stappen met langs ons het heldere water waarin een aantal toeristen aan het snorkelen waren! De eventuele zeekoeien en alligators die in het water voorkomen schrok hun blijkbaar niet af!
We hebben ons om 11u op een bankje in het zonnetje gezet voor een picknick. Zalig!
Plotse ingeving van het moment: we kunnen hier ook een kano/kajak huren en zo het water opgaan!
Zo gezegd, zo gedaan! $14 voor een uurtje dus dat gingen we zeker doen! Zelfs nog eerst de zonnecreme moeten bovenhalen. (Onweer??!!!)
Heerlijk tochtje op het water afgelegd (lees: Goele gedobberd en Erwin gepeddeld).
We hebben op deze vakantie ondertussen al wel 30 alligators gezien, maar de grootste die had natuurlijk gewacht om zich plots in het wild te tonen op een paar meter van onze cano!!! Terwijl Erwin het allemaal sjiek vond, ging mijn hart tegen 180 slagen per minuut en wilde ik hier zo snel mogelijk weg! "Eerst nog foto maken" ... Manmanman ... Toch blij toen dat beest ineens terug onderwater dook! (Al spookte het nog 5 minuten door mijn hoofd dat hij zich ineens op onze boot zou storten ).
Toch veilig aangekomen en wel sjiek dat we hem gezien hadden.
Met 34 graden, genoten we nog eventjes van de warmte en het zonnetje en vertrokken we naar het volgende park.
Onderweg besloten om een gedeelte over te slaan van onze dagplanning want wandelen zat er toch niet in, dus we doen al een stukje van morgen: Devils Den Springs.
Na een goed uurtje rijden kwamen we aan op onze bestemming.
Hoe moet ik dit nu weer gaan omschrijven om jullie nog maar een idee te geven van hoe prachtig en uniek het is wat we zagen ... .
Beeld je in dat je van een houten trapje afgaat, onder de grond uitkomt, en daar ... Uit het niets ... Een prachtig helder blauw water (kan ik het een meer noemen onder de grond?) verschijnt met een continue temperatuur van 21 graden! In het "dak" van deze grot is er een gat van ongeveer 2m/2m waar het zonnetje prachtig door naar binnenschijnt.
De foto's gaan meer kunnen zeggen dan hoe ik het nu omschreven heb. En dan nog zeggen de foto's niks tot de werkelijkheid.
In dit prachtig water hebben we een halfuurtje gesnorkeld.
Daarna heerlijk in het zonnetje gelegen. Boven de grond weliswaar :).
Als dit het "onweer" is dat we telkens mogen verwachten in Amerika ... Daar tekenen we voor!
Onderweg hadden we nog snel een slaapplaats gezocht. Op 5 minuten was het gefikst!
Voor iedereen die ooit op vakantie gaat ... AirBnB is écht een aanrader! Erwin en ik zijn volledig verkocht voor het concept om telkens bij andere mensen te zijn en een beetje meer te weten te komen van hun leventje hier thuis.
De gastheren en -vrouwen zijn allemaal sociaal, maar begrijpen dat we na een korte babbel ook nood hebben aan onze eigen privacy en er wordt dus meestal niet samen gegeten of nog iets "gezamelijk" gedaan. Ieder gaat gewoon zijn eigen gangetje ... Zalig!
Vandaag zijn we beland op een Amerikaanse Farm!
Onze huisdieren voor vannacht zijn: 3 honden, 3 kalkoenen en maar liefst 12 paarden!
De gastvrouw liet even ons "kamertje" zien ... Amai wat waren we verschrokken!!! Was heel deze oppervlakte voor ons? Ze toonde ons een soort van chaletwoning met een groot bed, een zetel, salontafel, tv, koelkast, bureau, ... .
Daarnaast lag onze persoonlijke badkamer.
Alles is hier zeer proper en zeer netjes!
Het kost dan misschien ook wel 2x zoveel als gisteren (vandaag $60) maar het is het ook meeeeer dan waard!
Abey glunderde helemaal toen we vertelde dat dit tot nu toe de mooiste en grootste Airbnb was die we gezien hadden! Ze mag terecht fier zijn!
We waren al rond 18u hier dus hebben nog wat kunnen genieten van het uitzicht, van het 6-dagen oude veulentje, van al het mooie van deze farm, ... .
Net lekker gedoucht en een home-made salade naar binnen gespeeld!
En nu zitten we buiten in de natuur, rustig in de houten tuinstoeltjes tussen de vuurfakkels onze planning voor morgen te maken ...
Puur natuur ... Puur genieten ...
Tot morgen!
Xxx