Jupiter

29 maart 2017 - Jupiter, Florida, Verenigde Staten

Dag 7 - woensdag 29 maart

Vanmorgen de ochtend gestart in het zonnetje, naast ons persoonlijk zwembad met een glas Prosecco van gisteren ! De dag goed beginnen noemen ze dat ... .
Ontbeten, gewassen en alles ingeladen en dan via de stranden van Fort Lauderdale gepasseerd en zo onderweg naar Boca Raton (het volgende stadje op onze kustlijn).
We zijn er gestopt aan Gumbo Limbo Nature Center, dit is een herstelplaats voor gewonden schildpadden. Het was er wel heel mooi gemaakt, je kon er wandelingen maken tussen de bossen, je kon de aquaria bezoeken waar de schildpadden nu herstelden, je zag de verzorgers bezig, er was nog een vlindertuin, ... . Beetje vanalles en best wel interessant.
Klein weetje: De huid van schildpadden wordt ingesmeerd met honing als antibiotica.
Kwestie dat jullie deze berichten niet nutteloos lezen en er ook iets vanop steken he :)!
Onze grote vriend "Blitzen" trok met zijn 74kg toch wel onze aandacht ... Wat een kadee!
Ook de vissenaquariums waren gevuld met soorten die we hier nog nooit gezien hadden. Leuk om eens te zien, zeker als het gratis is, dus extra genoten !
Daarna richting Wakodahatchee Wetlands gereden (ik weet ook niet wie de namen verzonnen heeft). Dit was een mooi park om in te wandelen. Er was een houten wqndelpad voorzien van 1,5km denk ik.
We hadden er niet veel van verwacht toen we aankwamen. Toch was onze verbazing dus groot toen we na enkele meters tientallen grote vogels zagen op korte afstand. Het zegt natuurlijk niet veel als ik dit zo typ maar ik hoop dat de foto's het een beetje beter overbrengen.
Naast de talrijke soorten vogels en speciale fauna ook nog een alligator en een leguaan van een meter gezien. Sjoen van wuijt, en wuijt van sjoen. Als ze allemaal niet te dichtbij komen vind ik het prima !
Na een supermarktbezoekje en een picknick van fruit en cracotten (jaja, soms eten we ook gezond (typte ze terwijl ze M&M's eet )) hebben we een bezoek gebracht aan het "Arthur R. Marchal Loxahatchee National Wildlife Refuge"-reservaat.
Ik daag jullie uit om het ook 3x naar mekaar snel uit te spreken, we hebben er alleszinds onze leute mee gehad in de auto. En jup Coenen weer gewonnen !
Even de kerk in het midden houden en dus ook complimentjes geven aan de chauffeur die het ondertussen ook al een week perfect doet in het verkeer! Goed Bol! Al zou het zonder ideale co-piloot nooit lukken (ik dus ).
Dus we gingen naar het reservaat met de onuitspreekbare naam ... 1 korte wandeling gedaan in mooie omgeving tussen de bossen. Nog een alligator gezien, maar voor de rest weinig bijzonders meegemaakt daar.
Dan maar naar het Okeeheelee Park. Aangezien de kaap van 30 graden dbereikt werd en de zon nogal brandde, hadden we ons voorgenomen om hier een wateractiviteit te doen ... Kajak of waterfietsen: "store only open on saturday, sunday and hollidays" ... Ale lap, het spel was dicht! Dan maar niks hier en verderrijden.
We proberen zoveel mogelijk via de A1A te rijden oldat deze weg langs de kustlijn loopt. Het is dus telkens wel een beetje sukkelen met de gps want die wil de snelste route aangeven, terwijl wij de mooiste willen ... . Die mooiste route kwam nu aan in Jupiter. We gingen kijken naar de "Jupiter Inlet Lighthouse" ... De vuurtoren dus.
Wij die dachten om daar even 5 minuten een blik te werpen hadden het mis ... Verplicht aankoop van een ticket van $12, wachten tot het 16u was om als groep tot daar te lopen, dan de 105 trappen naar boven doen, terug naar beneden en nog een halfuur onnodige uitleg over het ontstaan en ... (Ik moet toegevrn, ik weet het niet want ik heb niet opgelet ).
Maar desalniettemin ... Het uitzicht boven op de vuurtoren was magnifiek! Langs Jupiter ligt Jupiter Island en het was wel de moeite om dit eens vanuit de lucht te kunnen zien!
Aangezien we vandaag iets sneller onze planning gedaan hadden dan normaal, en iets meer zijn kunnen doorrijden hebben we onze eerste slaapplaats geannuleerd en hadden we nu een nieuwe booking gemaakt via Airbnb.
Om 20.30u werden we verwacht dus nog tijd genoeg om iets te eten!
We stopten aan "Carmela's brick oven" ... Wat een aanrader!
Bestelde pizza: half peperoni, half ham
Gekregen pizza: half peperoni, half champignon
Resultaat: extra gecorrigeerde pizza mee naar huis als "excuus" ... Geen probleem !
Goeie boel nemen we ook graag mee naar huis als het moet!
Geen dessert genomen ... Ipv daarvan trakteerden we onszelf op een prachtige zonsondergang ... Wat kan de natuur toch prachtig zijn!
Nog even bij de Wal-mart geweest voor een föhn te kopen. Mijn ding doet het maar aan 20% met die stekkers hier ... Conclusie: mijn haar ziet er ook maar voor 20% ok uit !
Om EXACT 20.30u reden we de oprit van onze nieuwe verblijf op.
Een gewone woning, vriendelijke mensen, een bed om u tegen te zeggen en een propere badkamer ... Meer moest dat niet zijn!
Aangezien onze auto al stonk naar de gratis verkregen 2de pizza hebben we toch maar besloten om deze als "bedank-cadeau" aan ons gastgezin te geven.
De doos stond nog maar amper op tafel en hopla .... Ze waren al aant aanvallen ... Misschien levert dat morgen wel een lekker ontbijt op ... Thumps up!!!
Slaapwel allemaal! Alle 15 blijkbaar ... Want ik merk dat er 15 vaste bezoekers zijn ... Erwin en ik hebben ons al suffedacht over wie het allemaal kan zijn. Dus we gaan er nog eens n nachtje over slapen!
We moeten elke Airbnb-woning beoordelen. Blijkbaar moeten zij dat ook met ons doen ... . We zijn toch de kwaadste en moeilijkste nog niet als ik het zo lees (zie foto). #schouderklopje
Dada xxx