Key Biscanye

28 maart 2017 - Key Biscayne, Florida, Verenigde Staten

Dag 6 - dinsdag 28 maart
Vannacht al bij al nog redelijk goed geslapen.
Ik heb vandaag eerst mijn verslagje van gisteren geschreven want sommige waren al ongeduldig waar het bleef :). Leuk dat jullie meevolgen!
Daarna gedoucht, onze spullen gepakt en vertrokken. Eerst naar de winkel voor opnieuw wat boodschappen en ontbijt.
Daarna richting Key Biscanye ... Weeral een Key , maar wat een mooie weeral!!!
Op dit eilandje wordt het tennis WTA tornooi van Miami gespeeld. Blijkbaar alleen maar toegang met een ticket dus we besloten om het bij een foto van de ingang te houden.
Daarna doorgereden naar een mooie vuurtoren aan het water.
Op dinsdag en donderdag geen mogelijkheid om tot boven te gaan ... En raad eens welke dag het is :)? Juist ja ... . Maar toch mooi uitzicht vanop de grond .
We hadden de auto lekker in de schaduw kunnen parkeren om de vuurtoren te bezoeken dus we brsloten van hieruit naar het strand te gaan ... Lekker rustig (toen we aankwamen), opnieuw PRACHTIG water!
We hebben het er eens goed van genomen! Vandaag wel $20 betaald voor 2 stoelen en een parasol en een paar uurtjes chillen en bakken .
Oceaan in, oceaan uit, bedje op, draaien, insmeren, wachten, terug oceaan in ... Het kan vermoeiend zijn !
Na 3 uurtjes zijn we terug naar onsze auto gekeerd, daar NOG MAAR EENS van kleren veranderd zodat we toch iets of wat deftig de auto inkonden.
Op weg naar Hollywood nu (niet HET Hollywood maar wel een klein stadje aan de oostkust van Florida.
De komende dagen gaan we de oostkust volledig van beneden tot boven afleggen waarbij we een aantal stadjes aangaan.
Vandaag worden dat dus Hollywood en Fort Lauderdale.
In Hollywood hebben we Aventura Mall bezocht. Een winkelcomplex van 200 winkels. Het was vooral veel chi-chi dus niet echt ons ding. 2 broeken en een kleedje later, gingen we naar buiten.
Normaal gezien moesten we 15 minuten rijden volgens de gps naar onze nieuwe slaapplaats. Uit ondervinding weten we ondertussen al dat dat wel eerder 45 minuten zal zijn met dit verkeer :/.
Onze airBnB gemakkelijk gevonden! De codes van de poorten en de kamer klopten, het zwembad zag er deftig uit. Propere badkamer, goede frigo en diepvries ... Top!
Plots stond ook onze gastheer in het gebouw. Wat een aangename man! We hebben zeker een halfuur gebabbeld. Leuke ervaring ... .
Daarna nog spareribs gaan halen als avondeten. Onze koffers nog eens volledig opnieu geordend want de auto is ook meer een stort geworden .
21.30u staat er nu op de klok.
Ik denk dat we nog een flesje cava opendoen en dan seffes ons bedje inkruipen ... Niks doen kan ook vermoeiend zijn .
Op het moment dat ik dit typ vertelt Erwin mij dat zijn I-watch en zijn slof sigaretten weg zijn ... Gestolen ... We snappen het zelf niet goed! De i-watch lag tijdens het zonnebaden op de autostoel, onder een shirt en de slof sigaretten lag in een reiskoffer, in de autokoffer. Alles met gesloten deuren ... ???!!!
Domper op de feestvreugde ... Fles cava is niet voor nu .
Tot morgen!
Xxx