The Keys

27 maart 2017 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Dag 5 - maandag 27 maart
Met een dagje vertraging wegens vermoeidheid, maar hier is het verslagje :)!
Vandaag iets minder goed geslapen in onze tent als vorige keer maar we moesten toch vroeg op voor onze drukke planning. Dus nadat we gedoucht hadden, gegeten hadden en afscheid genomen, zijn we om 8.30u vertrokken met de auto richting The Keys.
The Keys zijn allemaal kleine eilandjes verbonden door een brug/weg van 110 mile.
Het was dus vandaag de bedoeling om deze helemaal af te rijden tot in Key West (het uiterste puntje) en dan weer 2,5u terugrijden naar het beginpunt.
Op Key Largo (het eerste en grootste eiland) zijn we onmiddellijk naar een visitorcentrum geweest voor de nodige uitleg over de do's & don'ts.
Op deze eilanden is er vooral veel commerce ... Veel watersporten die tegen mekaar opbieden, veel snorkel- en duikmogelijkheden en veel stranden.
We wilden graag naar een strand en daar zelf wat duiken maar blijkbaar om mooi koraal te zien moet je eerst met de boot mee en dan waren we nog afhankelijk van een groep en van tijd. Dus onze planning wijzigde naar: rustig rondrijden tot in Key West, onderweg strand liggen en stoppen waar we wilden.
Zo gezegd zo gedaan! De eerste 50km was niet zo aangenaam om te rijden, je had niet echt het gevoel dat je op een eilandje zat. Het leek wel gewoon een drukke straat met aan beide kanten winkels en waterinnitiatieshops.
Maar dan ... Het werd hoe langer hoe meer "wauw" en het werd hoe langer hoe stiller in de auto ... Wat een raar gevoel om doorheen het hemelse blauwe/groene water te rijden. Aan beide kanten gewoon omsingeld door oceaan ... Prachtig!
Onderweg een paar keer gestopt voor enkele foto's.
Het probleem is dat we 100 foto's kunnen maken, je 100 keer hetzelfde ziet, en toch niet kan overbrengen als jet het niet zelf gezien hebt ... .
Nog een uur aan het strand gelegen en in het water gedobberd.
Nog een keer gestopt op een plaats waar er alleen maar pelikanen waren .... Wat een joekels van beesten!!! Bahbahbah!
Uiteindelijk doorgereden naar Key West. Daar bezochten we de bekendste straat "Duval-street" ... Had liever een Duveltje gehad maar het werd een Corona voor mij en een "Bud" voor Bol. Aangezien er nultolerantie is, gaan we het lot ook zeker niet tarten dus het alcoholgebruik voor Erwin is hier niet zo hoog :/.
Nadat we de winkelstraat en de vele toffe bars met lifebandjes hadden bezocht zijn we "gestrand" (let op de woordspeling) op South Beach.
Prachtig strandje ... $10 voor een strandstoel dus wij als groene Belgen dan maar gewoon de handdoek op !
Heerlijk gerust op het strand ... Life can be good ... Momentje om in te kaderen !
Daarna terug gewandeld naar onze auto, eerst nog n ijsje gegeten aan het water ... Beetje wegdromen als je naar de zee kijkt... .
Dan terug voor 3u de auto in naar onze slaapplaats ... Geen muziek op vanavond, alleen maar genieten van het uitzicht en babbelen.
Het was een vermoeiende trip voor Bol dus uiteindelijk nog een Burgerking gedaan voor we naar onze kamer gingen.
Vandaag slapen we in een gewoon huis. We krijgen er 1 slaapkamer voor ons en een gedeelde badkamer.
Stikkapot ploffen we ons op het bed ... Lieve deugd l.. Het kraakt langs ALLE kanten. Al verleg je nog maar je hoofd van links naar rechts dan werd de andere al wakker.
Ook onze huisgenoten zijn precies nog van plan om hun levensverhalen met elkaar te delen...
Het belooft niet zo een slaapvolle nacht te worden ... .
Tot morgen!
Xxx