Dagje Miami

24 maart 2017 - Homestead, Florida, Verenigde Staten

Dag 2 - Vrijdag 24 maart
Er zijn leukere dingen dan wakker worden met je spiegelbeeld boven je hoofd :)!
Al bij al toch nog een goede nachtrust gehad. We hadden immers al heel wat op het vliegtuig geslapen en de jetlag zal er ook wel voor iets tussen zitten. De tv van de buren die de hele nacht gespeeld heeft misschien ook nog wel :).
Het weer vanochtend: heel wisselvallig (dit zal achgeraf gebleken de trend zijn voor de hele dag). Het ene moment vraag je je af waarom we geen korte broek aanhadden gedaan, dan was het schuilen voor een stortbui, daarna weer heerlijk gewoon terrasjesweer ... Voor elk wat wils bij aangename temperatuur van 26 graden. We hebben dus allerminst kou geleden!
Maar even terug naar vanmorgen ... . Ik heb de koffers volledig herordend omdat we vanaf nu uit onze koffers zullen leven (deze blijven namelijk in de auto staan want dat is anders een heel gesleur). Dus vanmorgen ff tandenbijten en alles was klaar.
Uitgebreid ontbeten met n half flesje spa en n kop cornflakes.
Ondertussen op zoek gegaan naar een slaapplaats voor vannacht ... Uiteindelijk via airbnb uitgekomen in Homestead voor een nachtje slapen ... In een tent :)! We zijn benieuwd!
We hebben gekozen voor airbnb omdat dit qua prijs toch wel enorm veel scheelt dan hotel/motel prijzen! We slapen dus bij mensen thuis straks ... .
Nog snel douche genomen in onze spiegelende badkamer en daarna vertrokken richting supermarkt om de eerste boodschappen te doen en onze internetkaart te halen voor de ipad. Op die manier kunnen we vanuit de auto ook af en toe nog eens iets opzoeken. Boodschappen bestonden vooral uit groenten en fruit om toch niet té slecht/zot te doen. Alhoewel chips en een zak mopjes toch ni mochten ontbreken !
Na $55 aan boodschappen zijn we vertrokken richting Miami Beach.
Eerst een bezoekje gebracht aan het herdenkingsmonument van de Holocaust ... Best wel indrukwekkend als je al de namen van de slachtoffers op de muren ziet. Het beeld zelf ... een-naar-hulp-vragende-hand met daarrond mensen die het leven laten ... Zeer knap (al is dit een verkeerde woordkeuze).
Daarna doorgewandeld naar Lincoln Road. Een zeer leuke winkelstraat met een enorme keuze aan restaurantjes en terrasjes. Bij deze ook onmiddellijk onze eerste cocktail genuttigd in het zonnetje ... Heerlijk genieten even! Daarna weer plensbui dus snel naar binnen :)! 3 minuten later was het weer blauwe lucht ... Even gewandeld tot aan het strand. Hemelsblauw water, sterke wind en dus ook een leeg strand. Als het de laatste dag van onze reis mooi weer is ... Komen we hier onze laatste vakantieuurtjes doorbrengen! Want dames, even onder ons, hier lopen hennig wat afgetrainde sixpackjes rond ... Dus die willen we nog wel eens opnieuw bewonderen !
Even later reden we langs Ocean Drive ... Het moest een speciale straat zijn met huizen in verschillende artdeco stijlen ... Wij vonden er maar niks aan. Maar we moesten er toch passeren ... Dus niks verloren.
We waren onderweg naar Miami South Point Park ... Zoals de naam al doet vermoeden is dit dus het zuidelijkste puntje van Miami Beach ... En AMAI wat een puntje!
Hele mooie kustlijn met een pier die we konden bewandelen tot een heel eind in de zee.
De hevige wind kon het mooie beeld niet drukken, echt even stil geworden van die imposante zee en golven!
Tijd om te vertrekken ... . "Downtown Miami" stond op het programma ... Of toch allicht een deeltje ervan .... We wilden graag de Bayside marketplace bezoeken ... Een imosant winkelcomplex ... Maar dat was buiten een techno/dance-festival gerekend dat uitgerekend dit weekend plaatsvond in deze omgeving. Blijkbaar komen er zo'n 80 000 man op af (volgens onze bron vanmorgen 300 000) ... Mannen en overdrijven zeker ;). Wat er dus vanaan was weten we niet, maar het was allicht ellendig druk op die plaats waardoor we het na 30 minuten file rijden, voor bekeken hielden en naar de volgende plaats zijn gereden.
Het 3de deel waar Miami uit bestaat is Coconut Grove. We bezochten Cocowalk ... Een klein winkelcomplex, beetje de bedoeling om er een Maasmechelen Village van te maken .... Alleen een beetje mislukt :). Wel even rondgekuierd, lekkere nacho's gegeten en daarna vertrokken naar onze slaapplaats voor vannacht.
Volgens de gps zouden we er op 35 minuutjes zijn ... Yeah right ... Als je in Amerika een halve kilometer kan rijden zonder rood licht zal het heeeeeel veel zijn! Dus na een dik uur rijden kwamen we aan ...  Ja ... Waar kwamen we aan? Ik doe een poging ...
In het midden van landbouwgronden staat er een huis, niet wauw maar wel groot. Er rond staan +/- 10 auto's geparkeerd, afgesloten met een bouwvallig hek. Op dit hek hangt de boodschap: Nathalie & Dylan's place ... Hier moesten we zijn ... Oei.
Aangebeld ... Een nogal "raar" verzorgde 40-jarige man met blauw haar komt ons van harte welkom heten!
Hij leidt ons even rond ... We komen nog maar net binnen of er komt ons al een gezin van 3 tegemoed. Nog mensen hier? En nog een koppel op een zetel, ... En nog en nog ... . In het huis mogen we gebruik maken van het zwembad, hun keuken, er is net gekookt dus we mogen mee eten met de rest of er is een menu waaruit we kunnen kiezen. Frisdrank, bier, wijn, .... Pak maar ... Wat van ons is, is van jullie. Daar staat de pot voor een "eventuele" bijdrage. Morgen is ontbijt tussen 8-10u.
De rondleiding gaat verder naar onze tent ... 2 opgeblazen bedjes met kussens, dekens, handdoeken en nachtlampje staan klaar. Buite. Staat er een houten constructie met toilet en douche ... . Een grote frigo staat onder een afdak die we kunnen vullen zodat ons eten koel blijft ... .
Wauw ... Wat een gastvrije mensen!!!
Ze kunnen bij hun "thuis" tot zo een 55 personen onderdak verlenen ... .
Het was aan tafel dus ook wel een lichte rumoer aangezien er op-en afgelopen werd door een man of 20 schat ik. Wat een leuke bende.
Mevrouw des huizes maakte voor ons heerlijke spaghetti klaar! Met een glas wijn erbij maakte het de maaltijd wel compleet!
De kids van de andere koppels waren nogal luidruchtig dus we besloten om tegen 20.30u onze tent op te zoeken (aja, geen tentJE!) je kan hier gemakkelijk rechtstaan en met enige moeite kunnen hier wel 6 personen slapen denk ik!
Op weg dus naar dromenland ... Met het geluid van krekels op de achtergrond... Het is eens iets anders!