Everglades deel 1

25 maart 2017 - Everglades Np, Florida, Verenigde Staten

Dag 3 - Zaterdag 25 maart
Zaaaaalig geslapen! Om 21.30u erin gekropen en om 5u30 voor de eerste keer wakker geworden! Erwin was al uit zijn bed en op zoek naar koffie terwijl ik nog lekker in mijn bed bleef liggen. Om 6u het geweldige idee gekregen om in de jaccuzi te kruipen ... .
Dus zo gezegd zo gedaan ... Om 6u30 zat ik met een glas fruitsap in het bubbelbad, kijkend naar de zonsopgang ... Er zijn ergere dingen moet ik toegeven :). Nog een paar baantjes getrokken in het kinderbad :), en toen tijd om te douchen.
In een houten cabine leek het net alsof je midden in het bos aan het douchen was ... Heerlijk gevoel! Ik heb geprobeerd om een filmpje te maken van ons verblijf daar ... Ik ga het proberen te uploaden straks (ik maak het eerste eeel van onze verslagjes namelijk onderweg in de auto als we een heel stuk moeten rijden, het aanvullen en uploaden is voor s avonds als er internet is).
Daarna tijd voor ontbijt ... En wat voor ontbijt! Vers fruit om u tegen te zeggen ... 15 soorten was er niks tegen denk ik! Dan was er: warme patatjes, warme hutsepot, warme havermoutpap, zelfgebakken wafels, appelcake, ... . Veel te veel en ook veel te lekker :)! We hebben dus ook besloten om morgenavond terug hier te komen slapen en ontbijten! Wat een gastvrije mensen! Vanmorgen was de hele familie (persoon of 6?) in de weer om hun gasten het naar hun zin te maken en van heerlijk ontbijt te voorzien. Chapeau!
Na de nodige do's & dont's van de tante des huizes vertrokken we richting Everglades.
Na een 20 minuutjes "meezingen" met onze CD's waren we er al! $25 inkom en dan kunnen we er 7 dagen blijven ... 1 dag zal ook wel goed zijn zeker ;)?
We reden eerst (zoals ons werd aangeraden) helemaal tot in Florida Bay. Onderweg enorm genoten van de prachtigr natuur ... Zo kennen we ons Amerika weer van 2 jaar geleden!
Aangekomen in Florida Bay kochten we een ticket voor een boottocht ... Jammergenoeg vertrok de volgende boot pas anderhalf uur later. Dus moesten we even wachten.
We besloten om al een kleine trail te wandelen die ons werd aangeraden : "snake bight" (vraag me niet waarom het zo geschreven wordt) ik vermoed dat het niks met "bite" te maken heeft. Erwin en ik kunnen er dan ook aan toevoegen dat het ook niks met snake te maken heeft! Enkel en alleen met MUGGEN!
Ken je het gevoel van s avonds in het bos te wandelen en plots een mug te horen en van je af te moeten slaan? Vervelend ... .
Geloof ons .... Dat zou op dat moment aangenaam geweest zijn. De eerste 20 meter van de snake trail bestond namelijk uit 100-en, 1000-en, ... Muggen die rond ons, op ons, in ons, ... zaten. Het was gewoon een aanslag!
Nadat we het welgeteld 2 minuten hebben uitgehouden met het wegslaan van die rotbeesten, hebben we het opgegeven. Hoe mooi deze trail misschien ook zou zijn op het einde .... Dit was de hel!
Terug naar de auto, snel t-shirten uitgeklopt, snel de auto in, daar nog zeker 20 muggen doodgeklopt en vooral WEG HIER!
Snel even geteld: op mijn rechterarm alleen al zaten 22 muggenbeten. Bij Erwin zijn rug ben ik niet eens begonnen met tellen :/.
Terug naar Florida Bay ... Frietjes gegeten ... Mij voor de 5de keer omgekleed die dag: korte broek/lang? Korte mouw/toch lang?! Het weer verandert hier zo snel dat we het op de duur niet meer weten !
Het was tijd voor onze boottocht. We waren maar met 8 personen op een boot waar er 40 passen ... Ideaal! We waren klaar voor 1,5u avontuur!
Kleine communicatiefout tussen Erwin en mij: Ik dacht dat deze boten door het moeras zouden varen zodat we alligators konden zien. Erwin dacht dat we met deze boot de baai in zouden varen en daar eventueel de kans hadden om zeekoeien en dolfijnen te spotten.
Jammer genoeg had Erwin gelijk en dacht hij dat ik nog wel eens dolfijnen wou zien en het daarom wel leuk zou zijn om dit nog eens te doen.
Conclussie: $80 betaald voor een boottocht over lelijk water ... Maar wel met een zeer mooi uitzicht, een zalig zonnetje én we hebben 3 dolfijnen gezien! Tsjakka!
Maar wel geen moerastochtje met alligators ... Dat is hopelijk voor morgen als we op terugweg zijn van Naples!
Terug aangekomen met de boot hebben we aan het visitorcentrum wel nog een echte krokodil in het wild gezien ... Toch maar akelig als je zo een beest van 5m lengte plots zo dichtbij ziet ... .
Terug de auto in en onderweg naar de andere visitorcentra! Tussendoor nog 2x gestopt voor een korte trail te wandelen.
Aan Royal Palm hebben we de Antigua Trail gedaan ... Een aanrader! Slechs 1,2km maar alligators genoeg gezien :)! Op een plaats (in de vrije natuur!) lagen ze met wel 20 bij elkaar! Gelukkig stonden we op een verhoogje maar als je zo een bek ziet opengaan ... Dan gaat mijn bek voor de verandering eens een keertje dicht !
Nog even rondgekuierd daar en toen vertrokken richting Naples. Eerste plan was om dit ook via de Everglades te doen en nog een aantal trails te doen en de boottocht te maken door het moeras maar wegens tijdsgebrek zijn we onmiddellijk doorgereden naar Naples en gaan we dit morgen op de terugweg, op ons gemakje doen!
Leek ons een beter plan! Dus toch maar goed dat dat inkomticket 7 dagen geldig is !
Onderweg naar Naples kwamen we nog een outlet tegen. Outlet betekent Nike winkel voor Erwin! Geen militaire korting deze keer :(. "Is alleen voor de USA-soldaten" ... Ja, vorig jaar toch niet. Maar bon, we hebben niet moeilijk gedaan want zoveel hadden we nu ook weer niet gekocht.
Het was nog een heel stuk rijden naar Naples onder een stralend zonnetje!
Goed kunnen doorrijden onderweg dus we waren om 19.45u bij onze nieuwe slaapplaats. Opnieuw via AirBnB ... We kwamen aan in een groot appartementencomplex dat rond een vijvertje gelegegen is. Alles zeer modern, chique en ordelijk.
We hadden van onze gastheer op voorhand de nodige codes gekregen dus alles zeer goed kunnen vinden!
We kwamen aan in een mooi en groot appartement. Er lag een briefje van de gastheer met de nodige uitleg en de sleutels. De rest konden we zelf ontdekken:
Een keuken met alles erop en eraan, een badkamer met propere douche, een leuk terrasje, 2 slaapkamers, een wasmachine, droogkast, strijkgerief! Super! Alleen een tafel en stoelen was hij precies vergeten ... Maarja ... .
Snel naar de supermarkt gegaan om boodschappen voor het avondmaal te halen: wrap met kip op het menu vandaag. Snel gekookt in ons keukentje terwijl de was al passeerde in de wasmachine en de droogkast ... Top! Morgenvroeg snel de boel strijken en we kunnen weer :)!
22.30u ... Lange dag gehad dus we gaan op tijd ons bedje in!
Tot morgen! (Als we de boottrip met de alligators nu écht overleven !
Xxx